16.8.2012

Ratasuunnistusta, pelailua ja perseilyä

Kootaan nyt koko viikko tähän kasaan kerralla ja raotetaan samalla viikonlopun suunnitelmia.

Ratasuunnistusta Pajulahdessa

Tiistaina käväsin Nastolassa työhaastattelun merkeissä ja heti perään pyörähdettiin katsomassa missä jamassa uusi Pajulahden rata on. Rata on muuten valmis, mutta osa väyläopasteista puuttuu ja osa tii matoista puuttuu. Myös koko radan kattava ratakartta puuttuu. Tästä syystä tein itse kartan radasta, koska rataa voi pelata, jos vain väylät löytää. Mutikaisen Teemu lähti mun mukaan reissulle ja mehän vikkelinä poikina sitten suunnistettiin kaikki väylät läpi.


Kartasta pitää sen verran mainita, että toi ei ole ihan paikkaansapitävä, vaan lähinnä suuntaa antava. Tosta kartasta puuttuu osa uusista Pajulahden rakennuksista. Myös noi 12-17 väylät ei ehkä ole noin pitkällä metsässä, koska jouduin arpomaan niiden paikat. Kartalla kun ei näy pururatoja/lenkkipolkuja.

Rata alkaa siis järven rannalla olevien tenniskenttien takaa. Auto kannattaa jättää alaparkkipaikalle, joka on tarkoitettu työntekijöille. Ikinä ei ole tullut mulle sanomista, vaikka siihen auton jättää, koska parkkis on melkein aina tyhjä.

1. Lyhyt suora väylä ilman suurempia esteitä.
2. Tiukka käännös oikealle polkua pitkin.
3. Tiukka käännös oikealle. Vesi OB.
4. Suora pienen lammikon ylitys. Vesi OB.
5. Tiukka lyhyt oikealle tietä pitkin kaartuva väylä.
6. Tiukka oikealle kaartuva dog leg ojan yli. Vesi OB.

Tämän jälkeen ylitetään autotie ja suunnistetään kohti Pajulahden jäähallia. Väylä löytyy oikealta puolelta tietä harvasta pienestä koivu metsästä.

7. Lyhyt hieman vasemmalle kaartuva metsäväylä.

Seuraavat kaksi väylää löytyy toiselta puolelta jäähallia (Jäähallin ja uuden palloiluhallin välissä mäen päällä)

8. Ensin oikealle alamäkeen kääntyvä tie, jonka jälkeen dog leg vasemmalle.
9. Suora ylämäkeen kapeaa tietä heitettävä väylä.

Seuraava väylä lähtee parkkipaikan reunalta hiekkamäen reunalta

10. Pitkän ylämäkeen heitettävä väylä.
11. Tiukka oikealle alamäkeen heitettävä väylä. Vaara hukata kiekko tiheään pusikkoon!
12. Pitkä ylämäkeen vasemmalle kaartuva metsäväylä.

12-väylällä kannattaa palata takaisin väylän heittopaikalle ja jatkaa kävelyä eteenpäin metsään. Loput väylät löytyy sieltä. 13-väylä on hieman piilossa, mutta löytyy ennen risteystä oikealta metsästä. Kun löydät kaatuneen puun, löydät myös heittopaikan. Kaatunut puu sijaitsee suoraan heittopaikan edessä.

13. Keskellä metsää menevä todella kapea lyhyt väylä, jossa ei suoraa ränniä korille.
14. Pitkä kapea alamäkeen menevä väylä. Vesi OB.
15. Lyhyt vasemmalle hieman metsään kääntyvä väylä.
16. Lähes identtinen väylä 15. kanssa. Kori sijaitsee tien laidassa.
17. Pitkä entiseltä neloskorilta lähtevä väylä, joka päättyy entisen kolmosen heittopaikalle.
18. Lähes entiseltä kakkoskorin paikalta lähtevä väylä, joka päättyy entiseen ykköskoriin. Asfaltti ja Keihäspaikka OB aluetta.

Teemun kanssa ei suuremmin jääty pelailemaan, vaan tarkoitus meillä oli vaan katsastaa radan tilanne. Muutama väylä pelattiin ja mielenkiintoinen rata on kyseessä. Omalla tavalla rata osaa olla todella vaikea, koska rännit on tosi kapeita ja välillä taas saa olla tosi tarkka heitoista. Kuitenkin rata sisältää paljon helppoja pirkkoja, joten kyllä tuon varmasti pelaa alle Pariin kerran jos toisenkin. Rata tuo mun pelilliset heikkoudet esiin siinä mielessä, että nyt kun on tottunut junttaamaan tarkkoja 50-70m heittoja, niin 30-40m tarkat lähestymiset tuo pientä ongelmaa. Suurin osa Pajulahden väylistä sattuu olemaan tuota pituutta, joten siinähän pääsee sitten treenaamaan ihan huolella.

Perseilyä

Hangon reissun jälkeen en oo saanu peliä millään kulkemaan. Eilen kävin lähinnä paiskomassa kiekkoja Hyvinkään radalla, kun mikään ei ota onnistuakseen.  Uudet P2 ja ESP Buzzz saapu bägiin ja treenailin kyseisiä lättyjä. Toi Buzzz on oikeastaan identtinen vanhan FLeXin kanssa ja tuntuu tosi hyvältä. Vielä toi 7gr lisäpaino kiekossa hämää, kun kiekko ei lennäkkää niin pitkälle kuin ennen. Pee kakkosen kanssa oli vähän ongelmia, koska draivatessa S-line on tosiaan aika paljonkin ylivakaampi kuin P ja D-line. S-lineä saa vähän hakata, jotta se alkaa olla luotettava ja vähän suorempaan lentävä käsissä. Harmi ettei kiekko kerennyt Hankoon mukaan, niin olisin voinut antaa kiekolle kyytiä kallioilla.

Viikonlopun plääni

Viikonloppuna jatketaan mun ja kavereiden välistä omaa mestaruuskisaa. Päivän aikana pitäisi pelata Kiljava x2, Rajamäki x2 ja lopuksi vielä Hyvinkää. Rajamäki on kuulemma uudistettu kokonaan ja muutettu 9-väyläiseksi, joten tästä syystä se vedetään kaksi kierrosta. Luvassa on taas tiukkaa vääntöä ja varmaan Hyvinkään radalla tulee annettua tasoitusta, koska tällaset marathon kisat ei ole se mun vahvin alue. Yleensä väsähdän viimesillä kierroksilla ja meidän omissa kisoissa olen lähes poikkeuksetta pelannut kotiratani päin persettä.

Tänään kuitenkin lähden hakemaan virettä viikkokisojen kautta. Mitään ihmeitä en todellakaan odota, koska kun peli ei vaan kulje, niin turha sitä on lähteä omia enkkoja saatika voittoa hakemaan.


LISÄYS
Fribanet linkitti näppärän kiekkojen lentoratavertailuohjelman sivuilleen ja kyseinen linkki löytyy nyt tuolta blogin vasemmasta reunasta. Vielä kun pystyisi eri painojen ja muovien välillä vertailemaan, ni jo wot! Sitä odotellessa...

 http://www.flightanalyzer.com/

Ei kommentteja: